Boekhandel Douwes Den Haag

Het membership-model

wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

Robbie Kellman Baxter

Het membership-model

Het membership-model

wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

Het membership-model

 

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie.



Leverbaar

€ 27,99

Ophalen: Nu 1 op voorraad in de winkel
Opsturen: levertijd 1 tot 2 werkdagen


Beschrijving Het membership-model

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat
gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie
inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer:
• Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie
• Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou
• Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt
• Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren


ISBN
9789047008972
Pagina's
272
Verschenen
NUR
800
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Business Contact

Management en Economie