Boekhandel Douwes Den Haag

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Hugo Gruijters & Robert Kok

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

 

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring).


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 39,95


Beschrijving Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van de vijfde druk is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.


ISBN
9789054724520
Verschenen
NUR
802
Druk
5
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Arko Sports Media BV

Marketing