Boekhandel Douwes Den Haag

Verkiezingen winnen

In 12 stappen naar een succesvolle verkiezingscampagne

Frank van Dalen & Joost Smits

Verkiezingen winnen

Verkiezingen winnen

In 12 stappen naar een succesvolle verkiezingscampagne

Verkiezingen winnen

 

Meest complete boek hoe politieke partijen verkiezingen kunnen winnen met aandacht voor data-analyses, inzet flyers, online campagnes, microtargeting, vrijwilligers management, fondsenwerving en meer.


Tijdelijk niet leverbaar

€ 34,95

Bezorgen: Zodra weer op voorraad


Beschrijving Verkiezingen winnen

Verkiezingen winnen

In het boek ‘Verkiezingen winnen’ krijgen politieke partijen en politici 12 concrete stappen voorgeschoteld die leiden tot een succesvolle verkiezingscampagne. De partij die er als beste in slaagt om tijd, menskracht en geld op een zo optimaal mogelijke wijze in te zetten, is de partij die de verkiezingen zal winnen. Dit boek behandelt alle aspecten van een effectieve verkiezingscampagne om dit te bereiken.

Aan de hand van een campagnemodel wordt in 12 stappen de basis gelegd voor een campagneplan. Dit campagneplan geeft u de structuur om verkiezingen te winnen.

In de afgelopen 10 jaar hebben tal van politieke partijen successen geboekt met de inzet van de innovatieve campagnetechnieken van de Politieke Academie. De achtergronden en ook hoe u deze technieken succesvol kunt inzetten, worden uitgebreid besproken.

Daarnaast is er onder meer aandacht voor de inzet van big data, kiezersonderzoek, social media, ontwikkeling van campagnemiddelen, drijfveren van kiezers, vrijwilligersmanagement, fundraising en zelforganiserende campagneteams. Theorie wordt afgewisseld met aansprekende voorbeelden, analyses en praktische tips.

Voor politieke partijen, politici en campagneleiders die op zoek zijn naar een moderne manier van campagne voeren is dit een onmisbaar boek. Voor anderen is het interessant om een blik te werpen in de keuken van het politiek campagne voeren. Het winnen van verkiezingen is geen toevalstreffer, maar vooral de uitkomst van slimme strategische keuzes en hard werken.


ISBN
9789082286793
Pagina's
240
Verschenen
NUR
802
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Stichting Politieke Academie

Marketing