Boekhandel Douwes Den Haag

De psychologie van communicatie

van intentie naar effect

Gonda Duivenvoorden & Gerald Morssinkhof

De psychologie van communicatie

De psychologie van communicatie

van intentie naar effect

De psychologie van communicatie

 

Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.


Niet leverbaar

€ 32,50

Niet leverbaar


Beschrijving De psychologie van communicatie

Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.
Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren. De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk.


ISBN
9789082402414
Pagina's
228
Verschenen
NUR
810
Druk
1
Uitvoering
Hardback
Taal
Nederlands
Uitgever
Academie voor gedragsverandering

Communicatiekunde