Boekhandel Douwes Den Haag

Kiezen voor communicatie - Kernbegrippen van professionele communicatie

kernbegrippen van professionele communicatie

Peter 't Lam & Paula Zweekhorst

Kiezen voor communicatie - Kernbegrippen van professionele communicatie

Kiezen voor communicatie - Kernbegrippen van professionele communicatie

kernbegrippen van professionele communicatie

Kiezen voor communicatie - Kernbegrippen van professionele communicatie

 

Professionele communicatie is een boeiend, breed en uitdagend vakgebied. Wie kiest voor een opleiding binnen het communicatievak of wie gaat werken 'in de communicatie', heeft een goede theoretische en praktische basis nodig.



Niet leverbaar

€ 31,50

Niet leverbaar


Beschrijving Kiezen voor communicatie - Kernbegrippen van professionele communicatie

Professionele communicatie is een boeiend, breed en uitdagend vakgebied. Wie kiest voor een opleiding binnen het communicatievak of wie gaat werken 'in de communicatie', heeft een goede theoretische en praktische basis nodig. Dit boek wil die basis bieden aan de hand van een toegankelijk schema: de COMpositie. Dit schema bevat de begrippen die binnen opleiding en beroepspraktijk de kern van het communicatievak vormen: Visie, Organisatie, Publieksgroepen, Content, Connect, Context en Aanpak.

Na een korte uitleg over het schema worden de kernbegrippen in opeenvolgende hoofdstukken nader uitgewerkt. Hierbij staat de professionele invulling van communicatie centraal: communicatie voor, vanuit of met organisaties. Dat is beroepsmatige communicatie die doordacht, verantwoord, aansprekend en effectief moet zijn. Een mooi vak met een creatieve, conceptuele kant waarin aantrekkelijke teksten en beelden worden gemaakt en verbindingen worden gelegd. Maar er is ook de zakelijke kant van opdrachtgevers, budgetten en planning.

De inhoud van het boek is gekoppeld aan een verdiepende website, te raadplegen via www.kiezenvoorcommunicatie.nl. Op deze kennisbank zijn allerlei begrippen, modellen, theorieën en ontwikkelingen die in het boek worden genoemd, nader te bestuderen. Het boek behandelt de hoofdlijnen, de kennisbank biedt een aanvullende, rijk gevulde bron van achtergronden.

Kiezen voor communicatie is niet alleen interessant voor hbo-studenten Communicatie & Media, maar ook voor de professional die zich gaat focussen op of laat bijscholen in Communicatie, PR en Voorlichting.


ISBN
9789089538086
Pagina's
144
Verschenen
NUR
810
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom