Boekhandel Douwes Den Haag

Journalistiek denken en doen

focus op data en content

Malou Willemars & Piet Kaashoek

Journalistiek denken en doen

Journalistiek denken en doen

focus op data en content

Journalistiek denken en doen

 

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven.


Niet leverbaar

€ 48,95

Niet leverbaar

Beschrijving Journalistiek denken en doen

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces.

Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega’s en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten.

Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo’s en hulpprogramma’s.

Doelgroep
Hbo- en wo-studenten journalistiek en communicatie en media
mediaprofessionals


ISBN
9789461277336
Pagina's
177
Verschenen
NUR
813
Druk
1
Uitvoering
E-book
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom Uitgevers Amsterdam