Boekhandel Douwes Den Haag

De USM-methode – versie 3

Het standaard managementsysteem voor enterprise service management

Jan Van Bon

De USM-methode – versie 3

De USM-methode – versie 3

Het standaard managementsysteem voor enterprise service management

De USM-methode – versie 3

 

USM is een methode voor de inrichting en besturing van de werkwijzen van serviceorganisaties t.b.v. een gestandaardiseerd managementsysteem. Voorzien van een gedigitaliseerde hbo- en mbo-leeromgeving.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 39,95


Beschrijving De USM-methode – versie 3

De USM-methode versie 3.
Het standaard managementsysteem voor enterprise service management

USM is een universele, methodische werkwijze om dienstverlening te managen. Complexiteitsreductie en samenwerking staan daarbij centraal.

De USM-methode voorziet in een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie z’n mensen, z’n middelen, z’n werkwijzen, en z’n services managet, voor een organisatiebrede dienstverleningstrategie (enterprise service management).

De USM-methode biedt een eenvoudig leerbare werkwijze, gebaseerd op bedrijfskundige principes. USM is in te zetten bij alle dienstverlenende organisaties en teams, zowel binnen organisaties als tussen organisaties, in ketens en netwerken. Al die serviceorganisaties kunnen hun werkwijzen, organisatie en tooling snel, eenvoudig en goedkoop inrichten en integreren voor de broodnodige interoperabiliteit, met behulp van de USM-methode. Daarmee leggen ze de bodem onder een klantgerichte, zich continu verbeterende organisatie.

USM past perfect op moderne aanpakken zoals Enterprise Service Management, Integrated Facility Management, Design thinking, Agile en Lean, en is de ideale partner van populaire frameworks zoals ITIL, COBIT, FitSM, IT4IT en BiSL. Met USM normaliseer je de samenwerking tussen teams voor betere samenwerking. Op die manier richt je bijvoorbeeld op een degelijke en duurzame wijze een shared service center in, over meerdere taakgebieden, voor een geïntegreerde dienstverlening.

Dit boek is zowel een leerboek als een praktijkboek. Het behandelt de principes en bouwstenen van een servicemanagementarchitectuur, die je meteen in de praktijk kunt toepassen.


ISBN
9789491710285
Pagina's
236
Verschenen
NUR
801
Druk
1
Uitvoering
Hardback
Taal
Nederlands
Uitgever
Inform-IT

Management algemeen