Boekhandel Douwes Den Haag

De inzet van touchpoints

moderne mediaplanning

Renée van Zijl

De inzet van touchpoints

De inzet van touchpoints

moderne mediaplanning

De inzet van touchpoints

 

Let op! Dit is een ebook in het ePub3-formaat met extra opmaak, interactiviteit en een vaste lay-out. Een epub3 bestand wordt niet door alle readers ondersteund. Dit geldt wel voor het ebook in epub2-formaat.


Niet leverbaar

€ 14,50

Niet leverbaar

Beschrijving De inzet van touchpoints

Let op! Dit is een ebook in het ePub3-formaat met extra opmaak, interactiviteit en een vaste lay-out. Een epub3 bestand wordt niet door alle readers ondersteund. Dit geldt wel voor het ebook in epub2-formaat. Het ISBN daarvan is 978-94-92272-00-3.

Touchpoints zijn de raakvlakken waar een adverteerder en zijn doelgroep elkaar tegenkomen. Het zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk 'aanraakt'. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal 'winkel' kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Alle momenten van de dag worden klanten, werknemers en andere stakeholders omringd door touchpoints.

In het boek 'De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning ' introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. Met het woord medium kan zowel een middel (de drager) als een kanaal (transport) bedoeld zijn. Ook in de praktijk komt deze spraakverwarring voor. Daarom hanteert de auteur in dit boek het begrip touchpoint. In moderne mediaplanning is deze term al een tijdje in gebruik. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen. Ook geeft zij aan op welke wijze touchpoints ingezet kunnen worden in moderne mediaplanning en wat de functie is van een touchpoint-matrix in de praktijk.

Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie, marketing, communicatie en multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning.


ISBN
9789492272041
Pagina's
102
Verschenen
NUR
810
Druk
1
Uitvoering
E-book
Taal
Nederlands
Uitgever
Econtentenzo