Boekhandel Douwes Den Haag

Madoc

Middeleeuwse communicatie (Madoc 2012-4)

Yvonne Vermijn & Martine Meuwese & Job Weststrate & Ludo Jongen & Erik Kooper & Annika Rulkens

Middeleeuwse communicatie (Madoc 2012-4)

Madoc

Middeleeuwse communicatie (Madoc 2012-4)

Madoc: Middeleeuwse communicatie (Madoc 2012-4)

 

Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding.


Niet leverbaar

€ 10,00

Niet leverbaar


Beschrijving Madoc: Middeleeuwse communicatie (Madoc 2012-4)

Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen.

Inhoud: Redactioneel MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes DESIREE SCHOLTEN, Spionage ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen? Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebuïnus en de lezer Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen


ISBN
9789087043551
Pagina's
96
Verschenen
Serie
Madoc
NUR
684
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Verloren b.v., uitgeverij