Zo benut je de kracht van het combineren. Werk is belangrijk. Jij bent veelzijdig. Als jij niet in een hokje past, waarom zou je dan wel maar één baan hebben? Mensen denken nauwelijks buiten de grenzen van één baan.
Wat hebben Angela Merkel, Oprah Winfrey en Brené Brown met elkaar gemeen? Het zijn leiders en oudste dochters. Veel oudste dochters zien zichzelf niet als leiders, maar ze zijn het wel. Ze vinden het normaal dat ze een organisatie leiden of een succesvol bedrijf opbouwen.
‘We hebben iedereen betrokken bij het plan en toch komt er steeds weer weerstand boven.’ ‘We hebben meermalen duidelijke afspraken gemaakt, maar niemand brengt ze in praktijk.’ In zulke situaties verzuchten we vaak: ‘Het zit in de onderstroom. We hebben alles geprobeerd, maar het ligt buiten onze invloed.’ Dat maakt de onderstroom tot een vergaarbak waarin iedere logica lijkt te ontbreken. Ardon en Van der Zwan geven de onderstroom een stem.
Toen succesvol productiviteitsexpert Chris Bailey last kreeg van paniekaanvallen en in een burn-out belandde, realiseerde hij zich dat er iets moest veranderen. Hoe kon hij anderen advies geven over beter, aandachtiger en efficiënter werken als hij zelf niet eens doorhad wanneer hij over zijn grenzen ging?
Het is niet te geloven. Jaarlijks zijn er bijna 2,5 miljoen incidenten met giftig gedoe op de werkplek. Waar gaat het dan om? Wat houdt giftig gedoe in en waar komt het vandaan? Welke patronen zijn erin te onderkennen?
Deze groeiformule maakt je award-winning, net als de auteurs van dit boek, oprichters-eigenaren van Fingerspitz, het onlinemarketingbureau dat vier keer is uitgeroepen tot beste agency van Nederland.
Toolkit voor agile leiders geeft je de praktische tools waarmee jouw teams beter worden. De concrete handvatten, praktijkvoorbeelden en stappenplannen laten je op een nieuwe manier leidinggeven.
Kampt jouw winkel met personeelstekorten? Vertrekken je medewerkers naar andere werkgevers? Vraag jij je ook af hoe je ervoor kunt zorgen dat ze wel bij je willen blijven? Herken jij je in de veelgehoorde uitspraak: ‘Ze kunnen soms echt zeuren. En doen niet wat ik zeg, ik moet er continu achter aan’? Zie je potentieel in je mensen maar weet je niet hoe je hun de kans kunt geven zich verder te ontwikkelen? Dan heb je het juiste boek in handen.
Wie heeft er niet nou eens staan zweten voor een toespraak? Wie heeft er nooit kippenvel gekregen bij een echt goeie speech? Hoe deed Cicero dat? En Quintilianus?
We kennen allemaal het belang van intrinsieke motivatie en het geven van ruimte en vertrouwen. Maar in de praktijk ontstaan er toch steeds weer regels, een gevoel van moeten of zelfs wantrouwen. Hoe komt dat toch?
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden.
Woordvoerder zijn is een prachtig vak. Maar het is ook een lastig vak. De belangen zijn vaak groot. Je weet niet wat de journalisten je gaan vragen. Hoe zorg je er dan voor dat zowel je werkgever als de luisteraars en de media tevreden zijn met de antwoorden die je geeft?
De Google Formule - Bob Hardus ‘OK Google. Wat is het masterplan?’ Een website met een zoekbalk en een vrolijk logo. Zo begon Google in 1998. Door onze honger naar kennis groeide een vriendelijke zoekmachine razendsnel uit tot een van de machtigste bedrijven ter wereld.