Er zit duidelijk een luchtje aan, want geld maakt je stinkend rijk. Maar maakt het je ook zielsgelukkig? Hoe voelt het als het geld over de plinten klotst? Hoe zet je dat om in geluk? We willen allemaal ‘financieel onafhankelijk’ zijn, of zelfs ‘binnenlopen’, maar zodra dat is gelukt, vinden we dat geld er eigenlijk niet toe doet. Wat is dat toch met geld?
Kunstmatige intelligentie wordt steeds slimmer, maar wij mensen hebben één geheim wapen: framen. Bestsellerauteurs Kenneth Cukier, Viktor Mayer-Schönberger en Francis de Véricourt laten met overtuigende voorbeelden en het nieuwste onderzoek zien waarom ieder mens een framer is en hoe je deze uniek menselijke vaardigheid bewust kunt gebruiken om tot innovatieve en betere beslissingen te komen.
Er is er hier maar één de baas! De ontspoorde macht van Gerard Sanderink - Angelique Kunst
Angelique Kunst reconstrueert hoe topondernemer GerardSanderink volledig kon ontsporen en laat ze zien hoe groot de gevolgen kunnen zijn als één persoon in een bedrijf de absolute macht heeft.
De bekroonde retailgids The Future of Shopping: Where Everyone is a retailer is, na gevierde uitgaves in het Frans, Engels en Chinees, terug met een volledig nieuwe editie The Future of Shopping: re-set re-made re-tail.
De digitale transformatie gaat niet over technologie. Het gaat over wat u en uw organisatie ermee doen om relevant te blijven in een digitaliserende samenleving. Het gaat over hoe u en uw medewerkers samenwerken om producten en diensten te ontwikkelen die passen in ons huidige tijdperk en hoe de bedrijfsprocessen daarvoor veranderd moeten worden.
Er is bijna geen land ter wereld waarin de bewoners zo veel vergaderen als in Nederland. Op het werk, in de sportclub, op school en in de politiek: elke volwassen Nederlander vergadert toch minstens eens per jaar. In dit boek vertellen Gerdi en Alexander hoe je een vergadering zó effectief en efficiënt leidt dat de deelnemers blij en tevreden naar huis gaan. Of hun laptop dichtslaan.
Het boek Wat zeggen die cijfers eigenlijk? wil geen financieel expert van je maken, maar leert je hoe cijfers zich verhouden tot bedrijfssituaties. Na het lezen van dit boek begrijp je de inhoud en de samenhang van balans, resultatenrekening en kasstroomoverzicht en heb je inzicht in de meest gangbare financiële onderwerpen, zoals cashflow, werkkapitaal, begrotingen, investeringsvoorstellen, ratio’s en analyses.
Jesse Jacobs heeft – door de tegenslagen in haar eigen leven en de ervaringen in haar coachpraktijk - inzicht gekregen in de helpende en helende principes bij dit soort schokkende gebeurtenissen. In Het mooiste uit de put halen legt zij deze principes uit en reikt zij jou daarmee een uniek en inspirerend coach- en reflectieboek aan, dat je helpt om in moeilijke tijden weer rust, richting, perspectief en houvast te krijgen.
Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!
In ‘De Duivel te slim af zijn’ laat Napoleon Hill zien welke mindset nodig was voor het financiële succes dat hij in ‘Think and Grow Rich’ beschrijft. Dit boek werd nog voor de Tweede Wereldoorlog geschreven, maar werd destijds te controversieel gevonden voor publicatie en is pas recent herontdekt. Het is verrassend actueel, doordat Hill deelt wat hij leerde van zijn worstelingen in turbulente tijden – de industriële revolutie en de economische crisis van de jaren dertig. Hill beschrijft de innerlijke strijd die ieder mens wel eens ervaart en ontfutselt de Duivel het geheim van hoe hij mensen in zijn greep krijgt: door angst, woede, uitstelgedrag en afgunst.