Boekhandel Douwes Den Haag

Weg van Filantropie

handboek voor samenwerking tussen grote gevers en non-profit organisaties

Elisabeth van der Spek & Hans Broodman & Vera Peerdeman

Weg van Filantropie

Weg van Filantropie

handboek voor samenwerking tussen grote gevers en non-profit organisaties

Weg van Filantropie

 

Weg van filantropie is een handboek voor nonprofit-organisaties die (beter) willen samenwerken met grote gevers, en vice versa. Het staat vol praktische tips, gebaseerd op ervaringen uit de dagelijkse praktijk van Vera en Hans, interviews die zij met grote gevers en non-profit organisatiesvoerden en de informatie uit het grote geveronderzoek Filantropie in Nederland.Wie de weg van filantropie bewandelt, leert al snel dat tweerichtingsverkeer noodzakelijk is om grote gevers met succes aan een organisatie te verbinden.


Leverbaar

€ 34,99

Levertijd: 2 tot 4 werkdagen


Beschrijving Weg van Filantropie

Weg van filantropie is een handboek voor nonprofit-organisaties die (beter) willen samenwerken met grote gevers, en vice versa. Het staat vol praktische tips, gebaseerd op ervaringen uit de dagelijkse praktijk van Vera en Hans, interviews die zij met grote gevers en non-profit organisaties
voerden en de informatie uit het grote geveronderzoek Filantropie in Nederland.

Wie de weg van filantropie bewandelt, leert al snel dat tweerichtingsverkeer noodzakelijk is om grote gevers met succes aan een organisatie te verbinden. Filantropie gaat namelijk verder dan fondsenwerving. Er is geen sprake van het traditionele geven en nemen: samenwerking staat centraal. Om dit te bereiken is nog een lange weg te gaan. 

Non-profit organisaties hebben doorgaans een duidelijk doel voor ogen. De route naar dit doel hebben zij uitgestippeld en met de steun van gevers willen zij dit bereiken. Steeds vaker hebben ook gevers een helder beeld van wat zij met hun gift willen realiseren. Hoe groter de gift, hoe bewuster zij aan de weg timmeren om dit te concretiseren. Niet altijd op dezelfde manier als non-profits of met dezelfde inzet, maar wel met de intentie een bijdrage te leveren aan een betere wereld.

Onderweg naar hun doel komen non-profits en grote gevers elkaar nu vaak pas halverwege tegen. En dat is een gemiste kans. Hoe eerder zij met elkaar in contact treden en hun filantropische ambities delen, hoe beter zij elkaar kunnen helpen een gemeenschappelijk doel te formuleren en impact
voor dit doel te creëren. Zo ontstaat een relatie waarin gelijkwaardigheid centraal staat. Een relatie van geven en geven.


ISBN
9789462491403
Pagina's
160
Verschenen
NUR
780
Druk
1
Uitvoering
Hardback
Taal
Nederlands
Uitgever
Walburg Pers B.V., Uitgeverij