Boekhandel Douwes Den Haag

versie 3

verleden, heden en toekomst van IT-servicemanagement

Jan van Bon & Wim Hoving

versie 3

versie 3

verleden, heden en toekomst van IT-servicemanagement

versie 3

 

Betere IT-dienstverlening door gestructureerd IT-servicemanagement Het mooie vakgebied IT-servicemanagement (ITSM) is nog maar dertig jaar jong en heeft al veel positieve resultaten opgeleverd. Door de jaren heen zijn nieuwe inzichten en oplossingen verschenen: Looijen, ITIL, ASL, BiSL, ISO20000 en vele andere.


Niet leverbaar

€ 30,99

Niet leverbaar

Beschrijving versie 3

Betere IT-dienstverlening door gestructureerd IT-servicemanagement

Het mooie vakgebied IT-servicemanagement (ITSM) is nog maar dertig jaar jong en heeft al veel positieve resultaten opgeleverd. Door de jaren heen zijn nieuwe inzichten en oplossingen verschenen: Looijen, ITIL, ASL, BiSL, ISO20000 en vele andere. Alle droegen bij aan de groei van het vakgebied en aan verbeterde dienstverlening. Helaas zijn al deze ervaringen tot nu toe niet gebundeld in één gestructureerde en vooral toepasbare methode.
Dit was de aanleiding voor de ontwikkeling van de ISM-methode: niet het wiel opnieuw uitvinden, maar alle voor IT-dienstverlening relevante en toepasbare kennis en ervaring onderbrengen in één praktische methode. De ISM-methode wordt inmiddels bij een groot en groeiend aantal IT-beheerafdelingen succesvol toegepast.

In dit boek beschrijven de auteurs, Wim Hoving en Jan van Bon, hoe de ervaringen uit het verleden geleid hebben tot de huidige status van IT-servicemanagement en hoe de ISM-methode binnen dit domein gestructureerd is opgebouwd. Het boek beschrijft waar People, Process & Product aan moeten voldoen en hoe deze middelen samenwerken. Verder beschrijft het boek de invoeringsmethode, met veel aandacht voor borging en cultuurverandering,
een uitgebreide definitielijst, en een voorbeeld van een compact procesmodel.


ISBN
9789491710049
Pagina's
268
Verschenen
NUR
980
Druk
1
Uitvoering
E-book
Taal
Nederlands
Uitgever
Inform-IT