Boekhandel Douwes Den Haag

Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

 

Wanneer is er sprake van misleidende reclame? En hoe verschillen de regels over vergelijkende reclame in zakelijke (B2B) en consumentgerichte (B2C) communicatie? Deze titel biedt aan de hand van de regels van afd.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld volgende dag in huis

€ 47,50

Ophalen: Nu 2 op voorraad in de winkel
Bezorgen: Op werkdagen voor 23.00 uur besteld volgende dag in huis


Beschrijving Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Wanneer is er sprake van misleidende reclame? En hoe verschillen de regels over vergelijkende reclame in zakelijke (B2B) en consumentgerichte (B2C) communicatie? Deze titel biedt aan de hand van de regels van afd. 6.3.4. antwoord op vragen als deze. Een waardevol naslagwerk voor een breed publiek # van advocaat tot marketingspecialist. Overal waar we kijken worden we tegenwoordig overspoeld met reclame. Is het niet op televisie, dan is het wel op onze smartphone of laptop. Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame buigt zich over regels omtrent misleidende reclames gericht op ondernemers (B2B). Ook krijgt de lezer inzicht in de actuele spelregels voor vergelijkende reclame, zowel in zakelijke (B2B) als consumentgerichte communicatie (B2C). Deze regels worden beschreven in afdeling 6.3.4 van het Burgerlijk wetboek. De uitgave vormt het complement van Monografie BW B49a over Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, waarin de in 2008 ingevoerde afd. 6.3.3A is opgenomen. De titel (deel B49b) staat bovendien stil bij de (Europeesrechtelijke) achtergrond van de twee regimes voor misleidende vragen en bij daardoor opgeroepen vragen. De auteur focust zich met name op de inhoud en toepassing van de regels van afd. 6.3.4. De ontwikkeling van het in 1977 opgezette regime voor vergelijkende reclame toont een duidelijke breuk met het vroegere Nederlandse recht. Dit regime, wat in 2002 in Nederland werd geïmplementeerd, kan in menig opzet fascinerend genoemd worden. In deze derde druk zijn recente wetswijzigingen en rechtspraak voor u verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan de wijziging van art. 6:194 BW ingevolge de wet van 29 maart 2016, Stb. 133 (initiatiefwet Gesthuizen/Van Oosten, #acquisitiefraude#). Voor Advocaten, bedrijfsjuristen, rechterlijke macht én marketingspecialisten biedt deze uitgave zowel praktische als informatieve handvatten.


ISBN
9789013151121
Verschenen
NUR
822
Druk
3
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Wolters Kluwer Nederland B.V.

Dit boek maakt deel uit van het abonnement Monografieën BW. U kunt zich daarop abonneren zodat u altijd de nieuwste boeken in huis heeft.

abonneren

Privaatrecht




ondertitel

serie

auteur


meer informatie

ondertitel

serie

auteur


meer informatie

ondertitel

serie

auteur


abonneren