Boekhandel Douwes Den Haag

Het juiste doen als niemand kijkt

Lessen uit de ethiek en filosofie voor integer leiderschap

Frank Peters

Het juiste doen als niemand kijkt

Het juiste doen als niemand kijkt

Lessen uit de ethiek en filosofie voor integer leiderschap

Het juiste doen als niemand kijkt

 

De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen, zijn ethisch en integer gedrag van de organisatie nodig.



Op werkdagen voor 23.00 uur besteld de volgende dag in huis.

€ 30,95

Op werkdagen voor 23.00 uur besteld de volgende dag in huis.


Beschrijving Het juiste doen als niemand kijkt

De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen, zijn ethisch en integer gedrag van de organisatie nodig. Integriteit is de heilige graal van leiderschap en cruciaal bij het opbouwen en behouden van een sterke reputatie.

In zijn boek geeft reputatie-expert Frank Peters zijn visie op reputatiemanagement en integer leiderschap. Hij wordt daarbij inhoudelijk gevoed en aangevuld door bekende Nederlandse filosofen, wetenschappers en denkers op het gebied van ethiek. Het resultaat is een beschouwend en praktisch boek, dat je een persoonlijk stappenplan biedt voor het ontwikkelen van integer leiderschap en het managen van je reputatie.

Over de auteur
Frank Peters is oprichter van Virtus Communications. Hij is ruim dertig jaar werkzaam in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Hij adviseert gerenommeerde ondernemingen, organisaties en bestuurders. Eerder schreef hij Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen, Mediatraining voor iedereen, Spanning rond de boardroom, Reputatie onder druk en What are they saying about you?


ISBN
9789024438327
Pagina's
240
Verschenen
NUR
801
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Management Impact

Management algemeen