Boekhandel Douwes Den Haag

Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk

J.C. Evers

Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk

Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk

Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk

 

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 44,95


Beschrijving Kwalitatief interviewen: kunst en kunde, 3e druk

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken. Kortom: een invoelende ruimte biedt en belangstellend is. Is zo iemand vanzelf een goede interviewer? Nee, want alhoewel hiermee de basis is gelegd voor een deel van de kunst waar de titel van dit boek naar verwijst, heeft een interviewer additionele kennis en vaardigheden nodig. Dat is de kunde die in dit boek uitgebreid besproken wordt. Een interview kun je allereerst zien als een vraaggesprek met een welbepaald informatiedoel. En pas als de vaardigheden van de goede gesprekspartner samenkomen met de kunde van de onderzoeker is er sprake van de interviewkunst waar in de titel naar wordt verwezen.

Kwalitatief interviewen: kunst én kunde bestaat uit twee delen. In deel I wordt de theorie uiteengezet, aangevuld met ervaringstips. Voor deze derde druk is dit deel herzien, aangevuld en geactualiseerd. Met name aan de vele nieuwe online toepassingen wordt ruime aandacht besteed, zowel wat betreft de vele voordelen ervan, als ook de mogelijke gevaren van deze online toepassingen. Daarnaast biedt deze nieuwe druk een online leeromgeving met aanvullende informatie, zoals links naar nuttige websites, reflectieve opdrachten en het online boek.

In deel II doen een aantal auteurs op basis van eigen ervaring uit de doeken hoe zij bepaalde typen interviews verrichten, dan wel een bepaald soort respondenten benaderen en interviewen.


ISBN
9789024452606
Pagina's
328
Verschenen
NUR
916
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom