Boekhandel Douwes Den Haag

Geïntegreerde communicatie - Concern-, interne en marketingcommunicatie

Concern-, interne en marketingcommunicatie

Henny Schoemaker & Marita Vos

Geïntegreerde communicatie - Concern-, interne en marketingcommunicatie

Geïntegreerde communicatie - Concern-, interne en marketingcommunicatie

Concern-, interne en marketingcommunicatie

Geïntegreerde communicatie - Concern-, interne en marketingcommunicatie

 

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie voor jou uit de doeken doet. Met dit boek krijg je inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 65,50


Beschrijving Geïntegreerde communicatie - Concern-, interne en marketingcommunicatie

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie voor jou uit de doeken doet. Met dit boek krijg je inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Ook lees je hierin de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leer je alle basisbegrippen binnen de drie communicatiedomeinen kennen.
Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.
Inhoudsopgave
1 Communicatie voor een organisatie
2 Concerncommunicatie
3 Interne communicatie
4 Marketingcommunicatie
5 Informatieverwerking bij de ontvanger
6 Communicatieonderzoek
7 Organisatie van de communicatie
8 Communicatie in internationaal perspectief
Uniek aan dit boek
* Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
* Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
* Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
* Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.
Doelgroep
Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:
* Communicatie
* Communication and multimedia design
* Commerciële economie
* Business Studies
Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.


ISBN
9789058758682
Pagina's
328
Verschenen
NUR
810
Druk
10
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom