Tweedehands
de Nederlandse Spoorwegen in de periode 1921-1940
Tweedehands
de Nederlandse Spoorwegen in de periode 1921-1940
Bindwijze: Hardback
Pagina's: 304
Jaar uitgifte: 2000
Uitgever: Uquilair
ISBN: 9789071513343
Conditie: Netjes
Ophalen: Nu 1 op voorraad in de winkel
Opsturen: levertijd 1 tot 2 werkdagen
Tegen het eind van de Eerste Wereldoorlog besloot de Nederlandse regering dat het spoorwegnet in zijn geheel moest worden geëlektrificeerd. Enkele jaren later al werd de invloed van de concurrentie van autobus en vrachtauto merkbaar op de inkomsten van het spoorwegbedrijf. Het lang uitblijven van een vergunningstelsel voor de bussen verbeterde de die situatie niet. In de jaren dertig deed de concurrentie van het vervoer over water zich sterker voelen dan voorheen als gevolg van de van rijkswege aangelegde kanalen in Twente en Limburg. Dat zijn enkele van de economische omstandigheden waaronder de belangengemeenschap "Nederlandsche Spoorwegen"haar bedrijf moest uitoefenen. Al zulke achtergronden komen in dit boek aan de orde, zodat de lezer een goed inzicht krijgt in het waarom, van de neergang van de stoomtractie in de periode 1921 - 1940.