Boekhandel Douwes Den Haag

100 consistent

de impact van impliciete communicatie

Bas van Glabbeek & Ilse van Ravenstein & Mark van Vuuren & Sabine van Loon

100 consistent

100 consistent

de impact van impliciete communicatie

100 consistent

 

Iedereen kent ze wel: de pijnlijke voorbeelden van organisaties die het één zeggen en het ander doen. Zo'n gapend gat tussen expliciete en impliciete communicatie is funest voor geloofwaardigheid en vertrouwen.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 30,95


Beschrijving 100 consistent

Iedereen kent ze wel: de pijnlijke voorbeelden van organisaties die het één zeggen en het ander doen. Zo'n gapend gat tussen expliciete en impliciete communicatie is funest voor geloofwaardigheid en vertrouwen. Want gedrag, sturing, processen en ook de fysieke omgeving 'zeggen' indirect wat een organisatie écht belangrijk vindt. '100% consistent' is een gids voor bestuurders, leidinggevenden, projectmanagers en (communicatie) adviseurs. Het maakt impliciete communicatie expliciet en helpt woorden en daden meer met elkaar in overeenstemming te brengen, zodat ze elkaar versterken in plaats van ontkrachten.

Inclusief handige Consistentie Check!

Lonnie Holders, communicatiemanager Saxion: "Het model en de check helpen mij om inconsistenties op de agenda te zetten. En ik kan het belang onderbouwen: een consistente organisatie zorgt voor geloofwaardigheid en vertrouwen en leidt daarmee tot een grotere binding met de organisatie."

Pieter Jongstra, CEO Ernst&Young België en Nederland: "Je weet dit soort dingen natuurlijk wel en onbewust stuur je er zeker op. Maar de heldere uitleg en de vele voorbeelden maken het belang nog eens heel expliciet en geven concrete handvatten om in de praktijk toe te passen.

* Gids voor bestuurders, (verander)managers en communicatieprofessionals
* Uitgebreide voorbeelden, inzichten uit de wetenschap, tips uit de praktijk


ISBN
9789081778411
Pagina's
131
Verschenen
Rubriek
Communicatiekunde
Druk
1
Uitvoering
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgever
Communicatiepraktijk, Uitgeverij de