Boekhandel Douwes Den Haag

Interviewen voor Marketing-Insights

Handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.

Stella Smienk & Norbert H. Scholl

Interviewen voor Marketing-Insights

Interviewen voor Marketing-Insights

Handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.

Interviewen voor Marketing-Insights

 

Interviewen voor Marketing-Insights is een strategische handleiding om diepe en eerlijke inzichten, gedachten, gevoelens en wensen naar boven te krijgen uitkwalitatief onderzoek.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 27,50


Beschrijving Interviewen voor Marketing-Insights

Interviewen voor Marketing-Insights:
handleiding voor het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek met face-to-face- en video-interviews.

Hoe voer je op een goede en verantwoorde manier onderzoek uit in face-to-face-interviews? Hoe haal je er efficiënt en effectief de juiste marketing-insights uit? Interviewen voor Marketing-Insights geeft het antwoord. Geschreven voor
marketingstudenten en bruikbaar voor professionals in de marketingpraktijk, is het toepasbaar op o.a. onderzoek over consumentengedrag, customer journey, communicatie en UX.

Alle fasen van onderzoek passeren de revue: steekproeftrekking, voorbereiding, uitvoering, analyse en rapportage. In een afsluitend deel komt ook de psychologie van het interview aan bod. Wat er gebeurt er in de hoofden van interviewer en
respondent, welke mentale mechanismen staan eerlijke en spontane antwoorden
in de weg?

Interviewen voor Marketing-Insights geeft een groot aantal voorbeelden uit de marketingpraktijk en beschrijft een doorlopende case die alle onderzoeksstappen met elkaar verbindt, voorzien van do’s en don’ts die helpen om de validiteit en betrouwbaarheid van onderzoek te vergroten.

Interviewen voor Marketing-Insights is een strategische handleiding om diepe
en eerlijke inzichten, gedachten, gevoelens en wensen naar boven te krijgen uit kwalitatief onderzoek.

Recensies:

‘Ik denk dat deze handleiding studenten erg helpt bij het schrijven van afstudeeronderzoeken. Ik
had gewild dat dit boek bestond toen ik mijn scriptie schreef en mensen moest interviewen. Ik vind
het inhoudelijk een sterk verhaal en het is fijn dat het zo concreet is en gericht op de praktijk.’
Merel Zuiderduin, Research Consultant bij Motivaction.

‘Het boek sluit goed aan bij het niveau en de kennis van marketeers op het gebied van onderzoek.
Het bevat veel nuttige informatie en leest ook prettig en gemakkelijk. Op basis van mijn ervaringen
als gecommitteerde bij marketingopleidingen durf ik wel te stellen dat het goed zou zijn als
studenten dit boek doornemen voordat ze aan het onderzoek voor hun afstudeeropdracht
beginnen.’ Henri Sweens, Specialist Intelligence bij VGZ.


ISBN
9789081923378
Pagina's
164
Verschenen
NUR
802
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Clou, for Marketing, Inform. en Research BV

Marketing