Boekhandel Douwes Den Haag

De advocatuur als onderneming

Een gids voor de succesvolle en winstgevende exploitatie van een advocatenkantoor

De advocatuur als onderneming

De advocatuur als onderneming

Een gids voor de succesvolle en winstgevende exploitatie van een advocatenkantoor

De advocatuur als onderneming

 

Dit boek benadert de advocatenpraktijk als onderneming en geeft een handleiding hoe deze op te bouwen, te onderhouden en te exploiteren.


Nog te verschijnen

€ 67,50

Bezorgen: Zodra beschikbaar


Beschrijving De advocatuur als onderneming

De advocatuur moet op veel fronten professionaliseren en moderniseren. Een duidelijke en realistische strategie is een allereerste vereiste: niet slechts een kortetermijnplan, maar op basis van een langetermijnvisie. De eisen van deze en de komende tijd verlangen dat een advocatenkantoor, onafhankelijk van de omvang, als een professionele en moderne onderneming wordt gedreven, wil het toekomstbestendig zijn. Innovatie en efficiëntie zijn hierbij belangrijke kernwoorden.

Om als advocatenkantoor toekomstbestendig te zijn is het cruciaal om de bedrijfsvoering te professionaliseren. Denk daarbij aan zaken zoals het bestuur en de dagelijkse leiding, ICT, automatisering van processen, legal project management, pricing, marketing en business development, compliance-eisen die steeds belangrijker worden en ‘last but not least’, personeelsbeleid; doorgaans zaken waar advocaten wel een mening over, maar niet altijd verstand van hebben. Wil een kantoor in een zwaar concurrerende en veranderende markt structureel boven het maaiveld uitsteken, dan moeten deze zaken modern en goed geregeld zijn. Advocaten zullen anders dan in het verleden veel meer vanuit het perspectief van hun cliënt hun kantoor moeten exploiteren.

In dit boek worden stapsgewijs de verschillende aspecten doorlopen die kunnen leiden tot een deugdelijke, aan de huidige tijd aangepaste strategie en daarop gebaseerde exploitatie van het kantoor. Het boek geeft een handleiding hoe een praktijk op te bouwen, deze te onderhouden en blijvend winstgevend te exploiteren. Daarnaast komen in het boek ook enkele General Counsels aan het woord over het onderwerp ‘Wat wil de klant?’.


ISBN
9789462127067
Pagina's
568
Verschenen
NUR
820
Druk
3
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom uitgevers Den Haag