Boekhandel Douwes Den Haag

Winnen met kunstmatige intelligentie

Willem Peter de Ridder

Winnen met kunstmatige intelligentie

Winnen met kunstmatige intelligentie

Winnen met kunstmatige intelligentie

 

Hoe ga je winnen met kunstmatige intelligentie? Dit boek geeft iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van een organisatie inzicht in de mogelijkheden én risico’s van kunstmatige intelligentie.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 31,75


Beschrijving Winnen met kunstmatige intelligentie

Hoe ga je winnen met kunstmatige intelligentie? Dit boek geeft iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van een organisatie inzicht in de mogelijkheden én risico’s van kunstmatige intelligentie.

Als manager, adviseur, directeur, bestuurder of commissaris moet je weten wat de impact van kunstmatige intelligentie is op de markt waarop je actief bent, op de innovatiemogelijkheden, het verdienmodel en de eigen manier van werken. Dit boek geeft antwoord op vragen als: wat komt er op ons af, welke mogelijkheden dienen zich aan en welke strategische opties hebben we?

In 'Winnen met kunstmatige intelligentie' lees je welke nieuwe businessmodellen mogelijk zijn dankzij kunstmatige intelligentie, hoe je een organisatie verandert naar een organisatie die draait op data en kunstmatige intelligentie en wat de impact is op de arbeidsmarkt. Maar er is ook aandacht voor de gevaren, de ethische consequenties en de machtsverschuiving in de wereldeconomie.

Transformatie van een organisatie is moeilijk, maar stilzitten is geen optie voor wie ook in de toekomst relevant wil blijven.

Willem Peter de Ridder is directeur van Futures Studies, een strategisch adviesbureau dat organisaties ondersteunt bij het verkennen van de toekomst en het formuleren van een toekomstbestendige strategie. Hij verzorgt keynotes op congressen en medewerkersbijeenkomsten, geeft strategieworkshops voor managementteams en doceert in executive programma’s van onder andere de Erasmus Universiteit Rotterdam en TIAS.

Aanbevelingen
‘Het boek van Willem Peter de Ridder geeft een uitstekend overzicht van de huidige stand van zaken met betrekking tot thema's als big data, data analytics en kunstmatige intelligentie. Het boek is op een toegankelijke manier geschreven; dit maakt het boek geschikt voor een grote groep geïnteresseerden binnen bedrijfsleven en overheid.’
- Prof. dr. Cees van Halem, emeritus hoogleraar EUR, directeur Erasmus Q-Intelligence (www.erasmusqi.nl)

‘Kunstmatige intelligentie zal de komende jaren voor een enorme disruptie zorgen, die in iedere industrie en samenleving voelbaar zal zijn. Willem Peter de Ridder geeft in dit boek een inkijk in de werking van deze technologie evenals de mogelijkheden en uitdagingen bij het toepassen ervan in de praktijk. Een aanrader voor iedereen die zelf aan het stuur wil zitten bij deze fundamentele verandering en de omslag wil maken naar een data en AI gedreven organisatie.’
- Raymond van Es, Chief Analytics Officer - Financial Services, Ortec Finance

‘Dit tijdige boek biedt de bestuurder alle handvaten om grip te krijgen op ontwikkelingen in de kunstmatige intelligentie. Het biedt inzicht in hoe en waarom het inzetten van machine learning in bedrijfsprocessen niet alleen belangrijk is om bij de tijd te blijven, maar ook noodzakelijk als competitief fundament.’
- Roger van Daalen, European Head of Data Science, Vattenfall


ISBN
9789462763753
Pagina's
188
Verschenen
NUR
801
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Management Impact

Management algemeen