Boekhandel Douwes Den Haag

Sociaal ondernemerschap

Grip op het begrip

Maarten Hogenstijn

Sociaal ondernemerschap

Sociaal ondernemerschap

Grip op het begrip

Sociaal ondernemerschap

 

Mag je als sociale onderneming winst maken? En hoe kun je de meerwaarde van sociaal ondernemerschap aantonen? Dit boek zet de belangrijkste inzichten op een rij.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 9,95


Beschrijving Sociaal ondernemerschap

Wat is het doel van een bedrijf: zoveel mogelijk winst maken, of helpen maatschappelijke problemen op te lossen? Steeds meer bedrijven gaan voor de tweede optie. Deze zogeheten sociale ondernemingen zien het oplossen van maatschappelijke problemen als kern van hun bedrijf en houden tegelijk zelfstandig het hoofd boven water.

Sociaal ondernemerschap is in korte tijd uitgegroeid tot een ongekend populair fenomeen. Dat leidt ook tot lastige vragen. Wanneer gaat ‘regulier’ ondernemerschap over in ‘sociaal’ ondernemerschap? Mag je als sociale onderneming wel winst maken? Moet je per se mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie in dienst hebben om je een sociale onderneming te mogen noemen? En hoe kun je de meerwaarde van een sociale onderneming aantonen?

In Sociaal ondernemerschap: grip op het begrip komen de belangrijkste definities, inzichten en invalshoeken aan de orde. We plaatsen sociaal ondernemerschap in de kaders van de participatiesamenleving en nieuwe visies op de economie. De verschillen met verwante begrippen worden geanalyseerd. En we bespreken de actuele stand van zaken in de sector in Nederland. Zo helpen we studenten, docenten, ondernemers en andere belangstellenden om meer grip te krijgen op dit fascinerende begrip én er zelf mee aan de slag te gaan.


ISBN
9789463012188
Pagina's
100
Verschenen
NUR
800
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Eburon

Management en Economie