Boekhandel Douwes Den Haag

Communiceren als het (nog niet) brandt

Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven

Eveline de Ridder

Communiceren als het (nog niet) brandt

Communiceren als het (nog niet) brandt

Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven

Communiceren als het (nog niet) brandt

 

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 32,00


Beschrijving Communiceren als het (nog niet) brandt

Bij crisiscommunicatie denkt iedereen aan rampen en ongevallen. Hoewel zulke gebeurtenissen heel vaak zeer ingrijpend zijn voor je bedrijf, zijn ze op communicatievlak niet de moeilijkste – als je tenminste goed bent voorbereid.




Veel moeilijker wordt het wanneer je bedrijf te maken krijgt met een smeulend vuurtje, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Weinig boeken beschrijven hoe je daarmee kunt omgaan. Bovendien leven we in een tijd waarin iedereen torenhoge verwachtingen heeft van communicatie en het zelf vaak beter weet. Onderduiken of de vlucht vooruit? Schuld bekennen of de paraplu opentrekken? Excuses of in de aanval gaan? De CEO of de woordvoerder het woord laten voeren? Wat is vandaag de juiste reactie?




Aan de hand van 20 jaar ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline De Ridder een handleiding voor communicatieprofessionals en -managers, maar evengoed voor iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Dit boek weegt pro’s en contra’s af en toont hoe je kunt leren uit fouten. Want communicatie is dan misschien geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt.


ISBN
9789464014464
Pagina's
200
Verschenen
NUR
810
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Pelckmans

Communicatiekunde