Anna Williams-Bonner heeft haar zaken goed geregeld. Nu haar man, bestsellerauteur Jacob Finch Bonner, er niet meer is en ook de anonieme beschuldigingen van plagiaat die hem zo kwelden, zijn gaan liggen, leeft ze tevreden verder als een schrijversweduwe.
Leverbaar
Anna Williams-Bonner heeft haar zaken goed geregeld. Nu haar man, bestsellerauteur Jacob Finch Bonner, er niet meer is en ook de anonieme beschuldigingen van plagiaat die hem zo kwelden, zijn gaan liggen, leeft ze tevreden verder als een schrijversweduwe. De boekroyalty's van haar man voorzien in haar onderhoud, dus er is ruimte om te werken aan haar eigen debuutroman: The Afterword. Want hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn om zo’n bestseller te schrijven?
Wanneer Anna haar boek publiceert en zich wentelt in alle lofbetuigingen, begint ze fragmenten te ontvangen van een roman die ze nooit meer verwachtte terug te zien, een roman die niet eens meer zou mogen bestaan. Dat die teksten nog op papier staan, betekent dat er iets grondig is misgelopen, en dat er iemand is die te veel weet: over haar overleden broer, haar overleden echtgenoot en over Anna zelf. Wat wil de afzender? Waartoe is die persoon in staat? Ze heeft te hard gewerkt om te verliezen wat haar het dierbaarste is: het recht op haar eigen verhaal. Ze is namelijk – daarover is iedereen het eens – een meesterverteller.
In De sequel geeft Jean Hanff Korelitz haar lezers een antiheld voor wie je wel moet juichen. Een heerlijk en spannend boek waarin de bestsellerauteur de uitgeverswereld belicht én op de korrel neemt!