Boekhandel Douwes Den Haag

Lerende organisaties 2.0

Nieuwsgierigheid als motor

Prof. Dr. Peter Robert-Jan Simons

Lerende organisaties 2.0

Lerende organisaties 2.0

Nieuwsgierigheid als motor

Lerende organisaties 2.0

 

Dit boek is een soort legacy. Robert-Jan Simons wilde het schrijven, omdat veel van zijn onderzoeksthema’s bij elkaar kunnen komen onder de vlag van de lerende organisatie in een nieuw jasje en ook omdat hij beter gebruik wilde maken van kennis en ervaring die hij in de negentiger jaren heeft opgedaan in het European Consortium for the Learning Organisation (ECLO).Het boek levert een complete theorie over een moderne lerende organisatie.


Nog te verschijnen

€ 54,95

Bezorgen: Zodra beschikbaar


Beschrijving Lerende organisaties 2.0

Dit boek is een soort legacy. Robert-Jan Simons wilde het schrijven, omdat veel van zijn onderzoeksthema’s bij elkaar kunnen komen onder de vlag van de lerende organisatie in een nieuw jasje en ook omdat hij beter gebruik wilde maken van kennis en ervaring die hij in de negentiger jaren heeft opgedaan in het European Consortium for the Learning Organisation (ECLO).

Het boek levert een complete theorie over een moderne lerende organisatie. Het borduurt voort op de oudere theorieën. Recente (leerpsychologische) theorie en onderzoek zijn hierin ingepast. Dit leidde tot een nieuw model met acht heel praktische factoren, voorzien van concrete aanwijzingen voor organisaties en leidinggevenden die een lerende organisatie willen vormgeven. Nieuwsgierigheid speelt in al die factoren een hoofdrol, omdat dit volgens de auteur de basis is voor al het leren en ontwikkelen. Een lerende organisatie is daarbij geen procesmodel, maar gericht op belangrijke moderne uitkomsten als wendbaarheid, innovatie, leervermogen en duurzaamheid. Het boek sluit af met een stappenplan dat leidt tot een lerende organisatie en een special over de lerende schoolorganisatie.


ISBN
9789465117911
Pagina's
368
Verschenen
Rubriek
Leidinggeven, coachen
Druk
1
Uitvoering
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgever
Visie op leren