Boekhandel Douwes Den Haag

Diversiteitscommunicatie

Verbindende communicatie & marketing

Ingrid Tiggelovend

Diversiteitscommunicatie

Diversiteitscommunicatie

Verbindende communicatie & marketing

Diversiteitscommunicatie

 

WAT LEES JE IN DIT BOEK? Een onderzoek bij 303 communicatiemedewerkers door Arteveldehogeschool, gesprekken met experten, de expertise van communicatiemedewerkers, literatuuronderzoek, de actualiteit en de ervaringen van de auteur kruiden het boek Diversiteitscommunicatie.


Leverbaar

€ 19,95

Levertijd: 2 tot 4 werkdagen


Beschrijving Diversiteitscommunicatie

WAT LEES JE IN DIT BOEK?
Een onderzoek bij 303 communicatiemedewerkers door Arteveldehogeschool,
gesprekken met experten, de expertise van communicatiemedewerkers,
literatuuronderzoek, de actualiteit en de ervaringen van de auteur kruiden het boek Diversiteitscommunicatie. Verbindende communicatie & marketing.
Het begrip diversiteitscommunicatie introduceert een manier van werken om
doelgericht, duurzaam en geloofwaardig te communiceren naar iedereen van de
diverse doelgroep.
HOOFDSTUK 1
Samen met de auteur neem je een duik in de kleurrijke samenleving met
actuele cijfers en tendensen. Ook de opkomst van nieuwe stemmen, het
kruispuntdenken en de dekolonisatiebeweging passeren de revue.
HOOFDSTUK 2
Slagen communicatiemedewerkers erin om iedereen te bereiken en aan
te spreken? Het communicatieonderzoek en de eigen ervaringen van
communicatiemedewerkers komen aan bod.
HOOFDSTUK 3
Wat is nu diversiteitscommunicatie? Stap per stap wordt het begrip uitgelegd, als ook etno- en moslimmarketing.
HOOFDSTUK 4
Diversiteitscommunicatie heeft een vruchtbare bodem nodig: een
diversiteitsbeleid dat door iedereen uitgedragen én beoordeeld wordt.
HOOFDSTUK 5
Connectie maken met de doelgroep kan enkel maar als je je oor te luisteren legt. Met veldonderzoek kan men het eigen referentiekader overstijgen.
HOOFDSTUK 6
Het communicatieplan, scherpe communicatiedoelen maar ook het
gedragsvraagstuk komen in beeld, net zoals de leesvaardigheden en de digitale en visuele geletterdheid van de doelgroep.
HOOFDSTUK 7
Twaalf tips worden helder uitgelegd en geïllustreerd met als doel om
geloofwaardig en duurzaam te communiceren naar de doelgroep.

EEN BOEK MET DAADKRACHT!
* met tal van voorbeelden van campagnes en communicatiematerialen
* met onderzoeksgegevens van 303 communicatiemedewerkers
* met doorverwijs informatie naar databanken, boeken, websites, artikelen,
cijfers, rapporten en boeiende organisaties
* met 102 voetnoten om verder op zoek te gaan
* met een zelfscan van 103 vragen om meer inzicht te krijgen in welke mate
je zelf of jouw collega's rekening houden met de superdiversiteit


ISBN
9789492784049
Pagina's
160
Verschenen
NUR
802
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Studio Sesam vzw