Boekhandel Douwes Den Haag

Co-creatie in werkbijeenkomsten

Het onzichtbare zichtbaar maken

Carl de Vaal & Tonnie van der Zouwen

Co-creatie in werkbijeenkomsten

Co-creatie in werkbijeenkomsten

Het onzichtbare zichtbaar maken

Co-creatie in werkbijeenkomsten

 

Co-creatie in werkbijeenkomsten. Het onzichtbare zichtbaar maken. Dit boek gaat je helpen bij het vormgeven van co-creatie in bijeenkomsten met belanghebbenden. Het is bedoeld voor iedereen die verder wil komen met een complex vraagstuk.


Leverbaar

€ 22,95

Levertijd: 2 tot 4 werkdagen


Beschrijving Co-creatie in werkbijeenkomsten

Co-creatie in werkbijeenkomsten. Het onzichtbare zichtbaar maken.

Dit boek gaat je helpen bij het vormgeven van co-creatie in bijeenkomsten met belanghebbenden. Het is bedoeld voor iedereen die verder wil komen met een complex vraagstuk. Consultants, facilitators, (aankomend) professionals, onderzoekers, leidinggevenden, beleidsmakers.

Bij een complex vraagstuk zijn veel partijen betrokken en het vraagt samenwerking over de grenzen heen van disciplines, afdelingen en organisaties. Wat er werkt kun je alleen proberenderwijs uitzoeken. Dat samen uitzoeken hoe het beter kan gebeurt voor een belangrijk deel in werkbijeenkomsten met een diversiteit van belanghebbenden.

Dit boek gaat over hoe je dat samen uitzoeken vorm kunt geven in co-creatieve werkbijeenkomsten. Het onzichtbare wordt daarbij zichtbaar gemaakt door samen puzzelstukjes van het vraagstuk in kaart te brengen met behulp van grote overzichten. Dat draagt bij aan inzicht, betrokkenheid en eigenaarschap voor vervolgstappen. Het kan ook bijdragen aan het ontwikkelen en delen van nieuwe kennis, als onderdeel van een actieonderzoek.

Het boek biedt basisprincipes voor het organiseren van co-creatie in werkbijeenkomsten als onderdeel van een groter veranderproces en twaalf praktische methoden om co-creatie in werkbijeenkomsten handen en voeten te geven. Die methoden zijn zo gekozen dat iedereen mee kan doen, ook laaggeletterden, mensen met taalproblemen, of mensen die zich niet goed durven of kunnen uiten. Elke methode wordt geïllustreerd met voorbeelden en foto’s uit de meer dan 30 jaar ervaring van Tonnie van der Zouwen als consultant, onderzoeker, lector, facilitator en trainer in participatieve verandertrajecten.


ISBN
9789089840233
Pagina's
192
Verschenen
NUR
800
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Heart Media

Management en Economie