Boekhandel Douwes Den Haag

Hoe verander je een mening?

De praktische wetenschap achter het vormen van overtuigingen en opinies

David McRaney

Hoe verander je een mening?

Hoe verander je een mening?

De praktische wetenschap achter het vormen van overtuigingen en opinies

Hoe verander je een mening?

 

Na het lezen van dit boek weet je: met alleen argumenten verander je niet iemands mening. Zeker in gesprekken over grote onderwerpen waarin twee kampen lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan – denk aan klimaat, corona of stikstof.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 22,50


Beschrijving Hoe verander je een mening?

Na het lezen van dit boek weet je: met alleen argumenten verander je niet iemands mening. Zeker in gesprekken over grote onderwerpen waarin twee kampen lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan – denk aan klimaat, corona of stikstof.



Het goede nieuws: mensen veranderen wel degelijk van mening en doen dat ook voortdurend, hun hele leven lang. En als je de wetenschap daarachter begrijpt, kun je betere gesprekken voeren om iemand (of jezelf) van mening te laten veranderen.



In de sociologie, psychologie en neurowetenschappen vond de laatste jaren een revolutie plaats, met veel nieuwe inzichten over hoe meningen worden gevormd en hoe je ze kunt veranderen. In dit boek brengt wetenschapsjournalist David McRaney deze kennis voor het eerst samen, op een toegankelijke en praktische manier.



Je krijgt inzicht in waaróm iemand iets vindt en concrete gesprekstechnieken om die mening te bevragen. In een tijd waarin polarisatie toeneemt en ieder debat kan worden afgedaan met 'ja, maar dat is jouw mening' levert dit boek je cruciale kennis op om de uitdagingen van nu het hoofd te bieden.




'Een wondermiddel.' - New Scientist

'Optimistisch, verhelderend en zelfs inspirerend.' - The Guardian


'Slim en prikkelend.' - Financial Times



ISBN
9789493213364
Pagina's
336
Verschenen
NUR
770
Druk
1
Uitvoering
Paperback / softback
Taal
Nederlands
Uitgever
Maven Publishing

Psychologie