Achter de schermen van de muziekindustrie
Achter de schermen van de muziekindustrie
In Rockonomics laat econoom Alan Krueger aan de hand van de muziekindustrie zien wat de basisprincipes van de economie zijn. Tal van bekende popmuzikanten, platenbazen, managers en impresario's vertellen hoe de muziekindustrie echt werkt: waar het (vele) geld mee wordt verdiend, en welke radicale transformatie de sector de afgelopen decennia heeft doorgemaakt.
Niet leverbaar
In Rockonomics laat econoom Alan Krueger aan de hand van de muziekindustrie zien wat de basisprincipes van de economie zijn. Tal van bekende popmuzikanten, platenbazen, managers en impresario's vertellen hoe de muziekindustrie echt werkt: waar het (vele) geld mee wordt verdiend, en welke radicale transformatie de sector de afgelopen decennia heeft doorgemaakt. Voordat digitalisering en streaming hun intrede deden, haalden popsterren een groot deel van hun inkomsten uit de platenverkoop. Het grote geld wordt nu verdiend met de verkoop van concertkaartjes.
Met Rockonomics biedt Alan Krueger een bijzondere inkijk in de economische kant van de muziekindustrie en legt daarmee op heel toegankelijke wijze uit wat de economie voor ons leven betekent.